Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 12 dec 2017 10:27 

Jaarprogramma VLAM voorgesteld


Wat in Vlaanderen geproduceerd wordt, is van wereldklasse. Waarom zou je kiezen voor ingevoerde producten als het allerbeste hier in al zijn diversiteit gekweekt, geteeld en bereid wordt door absolute vakmensen met passie en fierheid voor hun product?
Als ik het zo stel, ligt het antwoord voor de hand natuurlijk. Maar op restaurant of in de winkel is het vaak minder vanzelfsprekend. Wat van ver komt, moet wel beter zijn. Iets exotisch bij het ontbijt? Dat kan niet anders dan gezond zijn. Of zo lijkt het toch.

Bestanden beschikbaar voor download:
Jaarprogramma (3720.9 Kb)

Daarom onderstreept VLAM dat producten van bij ons de concurrentie makkelijk de baas kunnen. Onze boodschap is eenvoudig: wat je ook kiest, kies van bij ons. Of het nu over bier, vlees, fruit of iets anders gaat, de beste kwaliteit vind je gewoon hier, in eigen land. ‘Lekker van bij ons’ is niet voor niets de overkoepelende boodschap die VLAM wil uitdragen.
Die eenvoudige boodschap zit vervat in al onze activiteiten en ‘van bij ons’ wordt meer en meer de essentie van de communicatie. Met ‘meer en meer’ bedoel ik dat er een verschuiving plaatsvond de laatste jaren. Waar we vroeger bijna uitsluitend promotie-acties rond één product of productgroep organiseerden, werken we nu ook in de breedte, in een overkoepelend ‘van bij ons’-thema, waarin alle producten hun plaats hebben.

Let op, promotie per productgroep blijft belangrijk, in het binnenland, maar zeker ook in het buitenland. Voor de landbouw in Vlaanderen is export onontbeerlijk. In de eerste plaats naar de ons omliggende landen, maar ook verder. Ook daar is gespecialiseerde promotie voor nodig. De dossiers voor Europese cofinanciering die VLAM indiende blijken robuust. Het is niet zonder trots dat ik in dit voorwoord mag aanstippen dat VLAM opnieuw 5,5 miljoen euro aan Europese fondsen kon binnenhalen voor de promotie van onze producten. We blijven inzetten op het bekomen van Europese cofinanciering. Zo maximaliseren we elke euro van de bijdragebetalers en vergroten we de impact van onze campagnes in het buitenland.

Ik nodig u dan ook graag uit om op de volgende pagina’s te ontdekken hoe onze mensen, in nauw overleg met de betrokken sectoren, een evenwichtig programma uitdokterden dat rekening houdt met de beschikbare budgetten, de opportuniteiten in eigen land en de kansen elders.

Frans De Wachter
Algemeen directeur VLAM vzw



  Nieuwsflash
 
Europese Commissie sleutelt aan milieuregels GLB Lees meer
 
 
Wijziging van diverse decreten over het landbouw- en visserijbeleidLees meer
 
 
Wijziging voorschriften voor rechtstreekse betalingen aan landbouwers GLBLees meer
 
 
Nieuwe aandeelhouder Ardo, The Nest Lees meer
 
 
Over een innovatief landbouwbeleid Lees meer
 
 
Grondwater op hoogste peil in meer dan 20 jaar in Vlaanderen Lees meer
 
 
Oproep voor een waarnemings- en waarschuwingsdienst ziekten en plagen Lees meer
 
 
Herbekijk de recente studiedagen akkerbouw over suikerbieten- en aardappelteelt Lees meer
 
 
Steun voor toepassen van niet-kerende bodembewerking Lees meer
 
 
Webinars en studiedagen Landbouw&VisserijLees meer
 
 
Verzamelaanvraag 2024 invullen kan tot en met 30 april Lees meer
 
 
VLIF-steun voor productieve investeringen (vanaf 2023) VLIF-aanvraagperiodes 2024 Lees meer
 
 
Boerenbetogingen: De boer op met JoLees meer