Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten

 23 feb 2018 10:55 

MARLENE«-appels


Met een campagne op tv en sociale media is VOG, het consortium van Zuid-Tiroolse coöperaties van groente- en fruittelers voor de productie van handappels, gestart met het promoten van de Marlene®-appels in Nederland en België. Het toonaangevende Europese consortium wil hiermee het merk promoten bij zowel consumenten als ondernemers in de sector.

De promotiecampagne in Nederland was van 21 januari tot 5 februari op tv te zien, in een 20 seconden durende video waarin de geschiedenis van de Marlene®-appels wordt verteld. Online is een video van 15 seconden geplaatst op Facebook. In België komt de ‘on air’- campagne van 19 februari tot 4 maart op tv. In dezelfde periode is op Facebook, zowel in het Vlaams als in het Frans, een video van 15 seconden te zien. Ter ondersteuning van de campagne zat de afgelopen weken in alle kisten met appels bestemd voor de groothandel en speciaalzaken een speciale brochure (in het Nederlands en Frans) over de video.

Win een reis naar Zuid-Tirol
Wat geeft de Marlene®-appels die speciale smaak? De omgeving waarin ze groeien: de Alpen van Zuid-Tirol. Tussen de hoge bergen is het klimaat - met meer dan 300 zonnige dagen en 2.000 uren zonlicht per jaar in combinatie met koude nachten - ideaal voor de appelteelt. Winkeliers en ondernemers in de groente- en fruitsector krijgen nu de kans om de geboortegrond van de Marlene®-appels met eigen ogen te zien. Binnenkort kunnen ze deelnemen aan de wedstijd ‘Win a trip to South-Tirol’. De winnaars krijgen een verblijf aangeboden in de Zuid-Tiroolse valleien midden in de Dolomieten, de plek waar de appels van VOG vandaan komen.

Persoonlijke benadering
Gerhard Dichgans, directeur van Consortium VOG, licht toe: “Nederland en België zijn belangrijke markten voor ons Consortium. De ontvankelijkheid van deze landen is mede te danken aan de goede bestedingscapaciteit van de consumenten, die terecht hoge verwachtingen hebben. Vandaar onze keuze voor een persoonlijke benadering van deze markten in de eigen taal om in te spelen op de individuele behoeften. Met acties gewijd aan de eindverbruiker en de wedstrijd die we met onze Marlene®-klanten in België en Nederland organiseren, waarmee de ondernemers in de sector een bezoek kunnen brengen aan de geboortegrond van onze appels, beschikken zij over een extra instrument om niet alleen de appels, maar ook de oorsprong van onze appels te promoten.”



  Nieuwsflash
 
Hoe zal innovatie de watervoetafdruk van gewasproductie verkleinen?Lees meer
 
 
Irrigatie variabel doseren over de perenboomgaardLees meer
 
 
Hoe ver staat de technologie voor irrigatieaansturing?Lees meer
 
 
PCA noteringLees meer
 
 
Vlot de verzamelaanvraag invullen: bekijk onze demonstratiefilmpjes! Lees meer
 
 
Het gebruik van bladmeststoffen in de aardappelteeltLees meer
 
 
Kwaliteitsnormen pootgoed Lees meer
 
 
Kwaliteit tijdens de bewaring van diverse aardappelrassen Lees meer
 
 
Klimaatverandering: impact op gewasproductieLees meer
 
 
Hoe zal innovatie de watervoetafdruk van gewasproductie verkleinen?Lees meer
 
 
Aandachtspunten bij toepassen agromilieumaatregelenLees meer
 
 
Gemiddeld stikstofadvies voor suikerbieten 2019 Lees meer
 
 
Bereken de stikstofbemesting van uw bieten Lees meer
 
 
Tweede call voor het indienen van steunaanvragen voor kleine en middelgrote windturbines Lees meer