Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 23 feb 2018 10:55 

MARLENE«-appels


Met een campagne op tv en sociale media is VOG, het consortium van Zuid-Tiroolse coöperaties van groente- en fruittelers voor de productie van handappels, gestart met het promoten van de Marlene®-appels in Nederland en België. Het toonaangevende Europese consortium wil hiermee het merk promoten bij zowel consumenten als ondernemers in de sector.

De promotiecampagne in Nederland was van 21 januari tot 5 februari op tv te zien, in een 20 seconden durende video waarin de geschiedenis van de Marlene®-appels wordt verteld. Online is een video van 15 seconden geplaatst op Facebook. In België komt de ‘on air’- campagne van 19 februari tot 4 maart op tv. In dezelfde periode is op Facebook, zowel in het Vlaams als in het Frans, een video van 15 seconden te zien. Ter ondersteuning van de campagne zat de afgelopen weken in alle kisten met appels bestemd voor de groothandel en speciaalzaken een speciale brochure (in het Nederlands en Frans) over de video.

Win een reis naar Zuid-Tirol
Wat geeft de Marlene®-appels die speciale smaak? De omgeving waarin ze groeien: de Alpen van Zuid-Tirol. Tussen de hoge bergen is het klimaat - met meer dan 300 zonnige dagen en 2.000 uren zonlicht per jaar in combinatie met koude nachten - ideaal voor de appelteelt. Winkeliers en ondernemers in de groente- en fruitsector krijgen nu de kans om de geboortegrond van de Marlene®-appels met eigen ogen te zien. Binnenkort kunnen ze deelnemen aan de wedstijd ‘Win a trip to South-Tirol’. De winnaars krijgen een verblijf aangeboden in de Zuid-Tiroolse valleien midden in de Dolomieten, de plek waar de appels van VOG vandaan komen.

Persoonlijke benadering
Gerhard Dichgans, directeur van Consortium VOG, licht toe: “Nederland en België zijn belangrijke markten voor ons Consortium. De ontvankelijkheid van deze landen is mede te danken aan de goede bestedingscapaciteit van de consumenten, die terecht hoge verwachtingen hebben. Vandaar onze keuze voor een persoonlijke benadering van deze markten in de eigen taal om in te spelen op de individuele behoeften. Met acties gewijd aan de eindverbruiker en de wedstrijd die we met onze Marlene®-klanten in België en Nederland organiseren, waarmee de ondernemers in de sector een bezoek kunnen brengen aan de geboortegrond van onze appels, beschikken zij over een extra instrument om niet alleen de appels, maar ook de oorsprong van onze appels te promoten.”



  Nieuwsflash
 
EP wil meer transparantie in de Europese risicobeoordeling van ons voedsel Lees meer
 
 
Agriflanders: VLM geeft meer informatie over beheerovereenkomsten en bemestingLees meer
 
 
VLAM stelt zijn promotieplannen voor het jaar 2019 voorLees meer
 
 
Nieuwe fosfaatklasse aanvragen wordt kinderspel met SNapp Lees meer
 
 
De 'vrijwillige ruilverkaveling mÚt werken' van Molenveld-Rotem officieel opgeleverd Lees meer
 
 
Iindexatie vergoedingen erkende dierenartsen, rundveesectorLees meer
 
 
Bestrijding van de ziekte van AujeszkyLees meer
 
 
Wijziging van de samenstelling van de federale regering Lees meer
 
 
Aardappeloogst laagste in laatste 6 jaarLees meer
 
 
Berekening jaarlijkse bijdrage op gewasbeschermingsmiddelen in 2019Lees meer
 
 
Intrekking van de toelatingen van middelen op basis van thiram 05/12/2018 Gewasbescherming De EuropLees meer
 
 
Continu´teit schadevergoeding aan boeren bij rampen gegarandeerd Lees meer
 
 
Parlementaire vragen over de slechte resultaten van het mestbeleid Lees meer
 
 
2 nieuwe rassen wintergerstLees meer
 
 
10 nieuwe rassen van wintertarwe op de Belgische rassenlijst Lees meer