Bij Delhaize staat gezondheid al meer dan een decennium centraal, en daarom organiseren we verschillende acties om een evenwichtigere levensstijl aan te moedigen. Delhaize heeft al meerdere initiatieven genomen, zoals de tovergroentjes, de herformulering van producten om suiker of zout te verminderen of om ze vezelrijker te maken en de Rode Tafel, waarmee Delhaize de vragen van klanten verzamelt om zo oplossingen te kunnen bieden aan hun dagelijkse voedseluitdagingen. Het is net door de Rode Tafel dat Delhaize vaststelde dat de deelnemers meer fruit zouden willen eten. Deze initiatieven, die het leven makkelijker, smakelijker en evenwichtiger maken, maken een groot verschil zonder dat de consument zijn levensstijl drastisch moet aanpassen. Het overkoepelende doel achter deze verschillende acties is de consument elke dag bijstaan en hem helpen om beter te eten.
“Klaar voor je nieuwe verslaving?” Delhaize stelt haar nieuwe gamma “Junk Fruit” voor.Bij Delhaize staat gezondheid al meer dan een decennium centraal, en daarom organiseren we verschillende acties om een evenwichtigere levensstijl aan te moedigen. Delhaize heeft al meerdere initiatieven genomen, zoals de tovergroentjes, de herformulering van producten om suiker of zout te verminderen of om ze vezelrijker te maken en de Rode Tafel, waarmee Delhaize de vragen van klanten verzamelt om zo oplossingen te kunnen bieden aan hun dagelijkse voedseluitdagingen. Het is net door de Rode Tafel dat Delhaize vaststelde dat de deelnemers meer fruit zouden willen eten. Deze initiatieven, die het leven makkelijker, smakelijker en evenwichtiger maken, maken een groot verschil zonder dat de consument zijn levensstijl drastisch moet aanpassen. Het overkoepelende doel achter deze verschillende acties is de consument elke dag bijstaan en hem helpen om beter te eten.
Een evenwichtig alternatief
Delhaize lanceert het Junk Fruit-gamma: heerlijk fruit dat in de file, bij het aperitief of op kantoor als snoepje gegeten kan worden. Dit project maakt deel uit van een groter geheel om mensen te helpen evenwichtigere keuzes te maken. Net zoals bij de “tovergroentjes” het doel was om het idee dat groenten niet lekker zijn, uit de wereld te helpen. Daarom heeft Delhaize er toen voor gekozen om bepaalde groenten om te dopen en ze een “toverachtige” naam te geven. De actie was trouwens een groot succes! De verkoop van de groenten in kwestie werd meer dan verdubbeld.
Bij fruit is het echter anders. De consumenten vinden niet dat het slecht smaakt, maar ze vinden eerder dat fruit niet gemakkelijk genoeg te eten is. Zelfs al eten de Belgen niet genoeg groenten, het is makkelijker om ze te eten aangezien ze een integraal deel vormen van een maaltijd. Fruit daarentegen moet je schillen, in stukjes snijden, enzovoort, en het is niet altijd gemakkelijk om daarvoor de tijd te vinden. Nochtans vormt fruit een belangrijke bron van vitaminen, mineralen, vezels, antioxidanten enz. Daarom is het aangeraden om tussen de 250g en 375 g fruit per dag te eten (voor volwassenen twee tot drie stukken fruit per dag). Slechts een minderheid van de bevolking (9%) haalt die hoeveelheden. Daarom geeft Delhaize hen een duwtje in de rug zodat ze dit fruitige doel kunnen halen.
Gemakkelijk te eten fruit
Fruit is een evenwichtig alternatief en kan ook makkelijk gegeten worden. Om dat te bereiken heeft Delhaize fruit geselecteerd dat makkelijk mee te nemen is en direct kan opgegeten worden voor de televisie, in de auto of aan je bureau.
Vanaf 16 augustus zullen de klanten deze snacks twee weken lang kunnen terugvinden in de fruit- en groenterayon van elke Delhaize-supermarkt! Daarbovenop kunnen ze genieten van een promotie die geldig is op alle producten uit het gamma: 2de aan -50%; een sterke promotionele aanpak om de Belgen te motiveren om beter te eten. De promotie kan gecombineerd worden met alle vruchten uit het Junk Fruit-gamma, maar ook met alle soorten vers fruit in stukken.
Naast de Fruit Bites en de voorgesneden fruitmix zitten zit ook het onderstaande in de selectie Junk Fruit:
- Grabbeldruiven: pitloze druiven (witte, rode en blauwe druiven - 250, 400 en 500g)
- (Mini) Bingebessen: blauwe bessen (500g en 150g)
- Quickiwis: kiwi Sungold Zespri (6 stuks)
- Raprappels: appels (8 stuks)
- Banan’away: chiquita bananen (1,250kg)
- Frambollekes: frambozen (100g)
- Vierzuurtjes: rode bessen (100g)
- Borrelbessen: bessenmix (400g)
- Filefruit: braambessen (100g)
- Tutti Pruni: rode pruimen (500g)
Fruitstops” om de files te overleven
In het kader van deze actie is Delhaize op een innovatieve manier gaan samenwerken met Waze, een navigatie-app die gekenmerkt wordt door een kaart die door de gebruikers aangepast kan worden, naargelang het principe van Web 2.0. De navigatie gebeurt in real-time en houdt rekening met de verkeerssituatie. Zodra de gebruiker vastzit in de file en een Delhaize zich in zijn buurt bevindt, zal de applicatie hem daarvan verwittigen en de weg aanduiden om ernaartoe te rijden. Zo kan hij een fruitsnack gaan halen om de file door te komen.
[1]Bron: Nationale Voedselconsumptiepeiling 2014-2015, België (https://fcs.wiv-isp.be/nl/SitePages/Introductiepagina.aspx)
[2]Bron: Nationale Voedselconsumptiepeiling 2014-2015, België (https://fcs.wiv-isp.be/nl/SitePages/Introductiepagina.aspx)