Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten
Volgend artikelVolgend Artikel

 04 apr 2020 04:38 

Nieuwe onlinecampagne verse aardappelen van VLAM naar millennials


VLAM bundelt de krachten met Ierland, Frankrijk en Europatat voor een gemeenschappelijke campagne die de aardappelconsumptie wil stimuleren bij de jongere generatie. De campagne wordt voor 20% gefinancierd met de promotiefondsen aardappelen, de Europese Unie past 80% bij. De campagne start in april en loopt tot 2022. De slogan van de gloednieuwe campagne luidt ‘Aardappelen - Prepare to be surprised - Europe’s favourite since 1536’.

Aardappelen blijven de maaltijdbegeleider bij uitstek in Vlaanderen, maar het verbruik daalt. Vooral de jongere generatie laat het afweten. VLAM wil de toekomstige generaties warm maken voor verse aardappelen en verzekeren dat deze lekkere knol ook in de toekomst op het bord zal blijven komen van Vlaamse gezinnen. De keuze van de doelgroep valt daarom op millennials (18-34 jaar) die op eigen benen staan.

De frisse nieuwe campagne draagt de slogan ‘Aardappelen - Prepare to be surprised - Europe’s favourite since 1536’ en wil jongeren inspireren en zin doen krijgen om aan de slag te gaan met aardappelen. Om dit te bereiken wordt een mix van activiteiten uitgewerkt die helemaal afgestemd zijn op deze doelgroep.

Website, Instagram en Facebook
Omdat de jongere generatie vooral online te vinden is, zal de campagne daar gevoerd worden. De partners investeerden samen in 100 eigentijdse recepten en 40 kookvideo’s. Ze demonstreren dat aardappelen bereiden helemaal niet moeilijk of tijdrovend hoeft te zijn en dat je er lekkere en hippe gerechten mee kan maken.
De recepten en video’s werden uitgevoerd in een moderne, frisse stijl en die mooie beelden zijn de sleutel in de hele communicatie. Alle kookinspiratie van de campagne is te vinden op www.aardappel.be. De recepten worden het jaarrond gepromoot via online advertising en via Instagram en Facebook.
De berichten en recepten worden ook gebundeld in thema’s om de doelgroep nog meer aan te spreken. Zo wordt er bijvoorbeeld in mei ingespeeld op ‘gezond’ en in juli op ‘alle keukens uit de wereld’.

Activatie
VLAM voorziet in 2020 ook drie activaties bij de campagne. De coronacrisis gooit echter roet in het eten van de eerste actie, waardoor een voorzien wedstrijdidee in samenwerking met een chef van Jong Keukengeweld nog onder voorbehoud blijft.
Er wordt momenteel onderzocht welke activatie op korte termijn kan gelanceerd worden. De twee overige activaties staan in het najaar op de planning.

Benieuwd naar de campagne ?
Surf naar www.aardappel.be en ‘Prepare to be surprised!’

Lekkervanbijons.be
De Europees gefinancierde campagne linkt uiteraard met het overkoepelend kookplatform Lekkervanbijons.be van VLAM. Ook hier komen aardappelen veelvuldig aan bod in recepten, voedingsinformatie of verhalen van chefs en producenten. Ook dit kookplatform krijgt in het voorjaar een boost van nieuwe recepten. In 2019 kon lekkervanbijons.be rekenen op 7 miljoen bezoekers. Sinds de start van de coronacrisis gaan de bezoekcijfers steil verder omhoog. Consumenten zijn thuis en zoeken online naar inspiratie voor lekkere gerechten.

 



  Nieuwsflash
 
Eerst corona, nu droogste lente in 119 jaar: voor West-Vlaamse landbouw grootste ramp in 45 jaarLees meer
 
 
Lente van 2020 is officieel zonnigste ooit sinds 1887 Lees meer
 
 
Handelshuurlening tot maximaal €35.000 voor ondernemers in problemen door coronamaatregelen Lees meer
 
 
Biologische landbouw in Vlaanderen zit in de lift Lees meer
 
 
Voorjaarsdroogte breekt alle records Lees meer
 
 
Winkelkar blijft duurder dan voor coronacrisisLees meer
 
 
Staalname-applicatie (SNapp) breidt uit met extra aanvraag- en opvolgingsmogelijkhedenLees meer
 
 
Nog zeker een week geen druppelLees meer
 
 
‘SD Worx Employment Tracker’: welke bedrijven houden stand tijdens de coronacrisis? Lees meer
 
 
Vrijdag 12 juni is uiterste wijzigingsdatum van de verzamelaanvraag Lees meer
 
 
Piet Vandermersch vraagt meer ondersteuning voor landbouwsector om droogteperiode aan te pakkenLees meer
 
 
Toestand wintergranen 25-26 mei 2020 Lees meer
 
 
L’AFSCA et Corona: le redémarrage de votre activité Lees meer
 
 
Corona - FAVV herstart activiteitLees meer
 
 
Hoe aardappelen telen binnen MAP VI? Lees meer
 
 
Zuhal Demir wil bevoegdheid om heel Vlaanderen captatieverbod op te leggen Lees meer
 
 
Algemene Vergadering Phytofar 2020: Jaar van de plantengezondheid (en de mensengezondheid)! Lees meer
 
 
Ook Nederlandse boeren veel kopzorgen over droogteLees meer
 
 
Zijn homozygoot stress negatieve eindbeerlijnen de toekomst? Lees meer
 
 
Criteria FAVV-controles op kaas versoepeld Lees meer
 
 
Boeren mogen water halen bij TienseLees meer
 
 
ILVO en UGENT werken aan effectief en haalbaar hitteplan voor varkens Lees meer
 
 
Doe mee aan de Zomer van de Korte Keten Lees meer
 
 
Captatieverbod nu voor hele IjzerbekkenLees meer
 
 
Veldkeuringen vermeerderingspercelen pootaardappelen Lees meer
 
 
financiering ophaling en verwerking van krengen voor 2020Lees meer
 
 
Referentiewaarden metingen potentieel uitspoelbare stikstof 2019Lees meer
 
 
EU: halting biodiversity loss and building a healthy and sustainable food system Lees meer
 
 
Ik wil innoveren, waar kan ik terecht? Lees meer
 
 
Corona steun aardappelsector: volume aardappelvoorraad aangeven op uiterlijk op 31 mei Lees meer