Akkerbouw
Algemeen
Dieren
Economie
Markten
Mechanisatie
Milieu
Politiek
Tuinbouw
Veehouderij
Voeding
Inloggen
 
 
 
Klik hier om u te registreren en te abonneren
(72,60 euro per jaar)
 
Wachtwoord vergeten

 02 feb 2018 17:58 

Driejarige imagocampagne ‘Brood. Een goed verhaal.’ van start


In maart zal de driejarige imagocampagne ‘Brood. Een goed verhaal.’ van start gaan in België en Nederland. De brede communicatiecampagne is het resultaat van een unieke samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse bakkerijbranche en heeft als doel om de daling van de broodconsumptie te stoppen.

Voor de opzet en uitvoer van de campagne is een subsidie van de Europese Unie aangevraagd en toegekend.
De afgelopen jaren heeft het imago van brood flinke deuken opgelopen. Dieetboeken, zelfverklaarde voedingsgoeroes en spookverhalen in de (sociale) media hebben ervoor gezorgd dat het vertrouwen in brood gedaald is. De consument is hierdoor in verwarring geraakt. De campagne zal de consument bevestigen dat brood lekker, veelzijdig, voedzaam, fantastisch in eenvoud is en onderdeel is van de rijke Europese eetcultuur.

Gedurende 3 jaar zal de belevingscampagne de positieve waarden van brood middels een ode in de schijnwerpers zetten. Via radio, websites, sociale media en tastings zullen miljoenen consumenten worden bereikt. Ook de websites broodengezondheid.be en painetsante.be zullen onderdeel uitmaken van de campagnestrategie. Via de websites die vorig jaar ruim 317.000 bezoekers trok, zal de consument transparante informatie krijgen over brood. Binnen de brede aanpak van de campagne worden ook de wetenschap en voedingskundigen als belangrijke doelgroepen meegenomen.

Unieke samenwerking
De campagne wordt mogelijk gemaakt door een subsidieaanvraag bij de Europese Unie door de Belgische en Nederlandse bakkerijbranche. Namens België participeren FBGG, UNIFA, KVBM, Instituut Brood & Gezondheid en Bakkers Vlaanderen. Vanuit Nederland zijn hierin de NVB (Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij), NBOV (De Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging) en NEBAFA (De Vereniging van Nederlandse Fabrikanten van Bakkerijgrondstoffen) vertegenwoordigd. Nooit eerder werd er door zoveel partijen uit de branches samengewerkt om 1 doel te bereiken.



  Nieuwsflash
 
Meer aardappelen nodig voor Lays chips, moeilijk met het huidige klimaatLees meer
 
 
"Wateroverlast in Voeren zal als ramp erkend worden" Lees meer
 
 
Termijnen voor registratie kunstmest worden versoepeld Lees meer
 
 
20.000 euro voor projecten goed voor landbouw én natuur Lees meer
 
 
#PlantHealth4Life Lees meer
 
 
Ontdek de korte keten tijdens de Week van de Korte Keten (18-26 mei 2024) Lees meer
 
 
Open Vld voert actie voor ggo-gewassen Lees meer
 
 
Hoe de verdere daling qua gewasbeschermingsmiddelen- en antibioticagebruik realiseren? Lees meer
 
 
137.000 ton verontreinigde PFAS-grond moet vervangen rond 3M Lees meer
 
 
Digitale en precisielandbouw in het toelatingsproces van gewasbeschermingsmiddelenLees meer
 
 
14,6 miljoen euro voor landbouwers die in 2023 met beheerovereenkomst Lees meer
 
 
Lancering van MyGov.be op 14 mei 2024 Lees meer
 
 
Wijziging van diverse bepalingen van het Bodemdecreet Lees meer
 
 
Ontwerp decreet over dierenwelzijnLees meer
 
 
Modulaire omgevingsvergunningsprocedure Lees meer
 
 
Milieueffectrapportage: nieuw decreetLees meer
 
 
Bevordering en de toekomst van de circulaire economie Lees meer
 
 
Landbouworganisaties - SubsidiëringLees meer
 
 
Herkenning van de ziekten in wintertarwe Lees meer